Communicatie

WAAR KOM JE TERECHT EN WAT STAAT JE TE DOEN?

Je komt terecht in de afdeling communicatie, onderdeel van de directie Markt en Klant. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het lokaal woordvoerderschap, interne en externe communicatie én evenementen van De Watergroep. De standplaats van de meeste directe collega’s is Brussel, dat is meteen ook jouw uitvalbasis tijdens jouw stageperiode.

Jouw takenpakket zal bestaan uit:

  • opstellen en publiceren van interne en externe communicatieboodschappen (intranetberichten en -pagina’s, nieuwsbrieven, websitenieuwtjes, artikels intern en extern magazine, persberichten, sjablonen, ...)
  • uitvoeren eindredactie en controle toepassing schrijfrichtlijnen en huisstijl
  • PR-evenementen ondersteunen
  • optreden als vliegende reporter bij interne en externe evenementen en projecten
  • doorvoeren van SEO-optimalisaties in CMS-systeem
  • online reputatie De Watergroep monitoren en optimaliseren (Google My Business, eigen sociale mediakanalen, vermeldingen door derden, ...)
  • cijfers en data verzamelen en interpreteren
  • mee bewaken en opvolgen van contentplanning
  • ondersteunen voorbereiding migratie naar nieuwe website (copy, beelden, ...)
  • ondersteunen interne en externe communicatieprojecten (uitrol acties employer branding, interne workshops en richtlijnen, ondersteuning bewonersvergaderingen, jaarverslag, ...)
  • opmaken en geven van presentaties
  • algemene ondersteuning bieden aan collega’s binnen de afdeling communicatie

WAAR KOM JE TERECHT EN WAT STAAT JE TE DOEN?

Je komt terecht in de afdeling communicatie, onderdeel van de directie Markt en Klant. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het lokaal woordvoerderschap, interne en externe communicatie én evenementen van De Watergroep. De standplaats van de meeste directe collega’s is Brussel, dat is meteen ook jouw uitvalbasis tijdens jouw stageperiode.

Jouw takenpakket zal bestaan uit:

  • opstellen en publiceren van interne en externe communicatieboodschappen (intranetberichten en -pagina’s, nieuwsbrieven, websitenieuwtjes, artikels intern en extern magazine, persberichten, sjablonen, ...)
  • uitvoeren eindredactie en controle toepassing schrijfrichtlijnen en huisstijl
  • PR-evenementen ondersteunen
  • optreden als vliegende reporter bij interne en externe evenementen en projecten
  • doorvoeren van SEO-optimalisaties in CMS-systeem
  • online reputatie De Watergroep monitoren en optimaliseren (Google My Business, eigen sociale mediakanalen, vermeldingen door derden, ...)
  • cijfers en data verzamelen en interpreteren
  • mee bewaken en opvolgen van contentplanning
  • ondersteunen voorbereiding migratie naar nieuwe website (copy, beelden, ...)
  • ondersteunen interne en externe communicatieprojecten (uitrol acties employer branding, interne workshops en richtlijnen, ondersteuning bewonersvergaderingen, jaarverslag, ...)
  • opmaken en geven van presentaties
  • algemene ondersteuning bieden aan collega’s binnen de afdeling communicatie

WAT MAG JE VERWACHTEN?

In ruil voor jouw talent, tijd en energie bieden we je graag een stageplaats aan bij een dynamische organisatie met een maatschappelijk relevante opdracht. Je krijgt de unieke kans om jouw communicatievaardigheden in de praktijk om te zetten en als volwaardig lid mee te draaien in een team vol communicatie-experten. Fan van variatie en ruimte voor initiatief? Dan zit je goed! Tijdens jouw stageperiode proef je van de vele verschillende aspecten binnen communicatie. Je krijgt uitleg over en toegang tot talrijke courante communicatietools (Google Analytics, GoPress, CMS, e-mailmarketingplatform, sociale mediakanalen, …) om je te ondersteunen bij jouw projecten en je dagelijks takenpakket.

Wij zorgen voor de nodige ondersteuning:

  • Je krijgt een warm onthaal en de nodige informatie en tools om van jouw stage een succesverhaal te maken.
  • Je wordt begeleid door een stagementor met heel wat jaren ervaring in zijn/haar vakgebied.  
  • Je komt terecht in een dynamische organisatie met maatschappelijk relevante opdracht.

WAT MAG JE VERWACHTEN?

In ruil voor jouw talent, tijd en energie bieden we je graag een stageplaats aan bij een dynamische organisatie met een maatschappelijk relevante opdracht. Je krijgt de unieke kans om jouw communicatievaardigheden in de praktijk om te zetten en als volwaardig lid mee te draaien in een team vol communicatie-experten. Fan van variatie en ruimte voor initiatief? Dan zit je goed! Tijdens jouw stageperiode proef je van de vele verschillende aspecten binnen communicatie. Je krijgt uitleg over en toegang tot talrijke courante communicatietools (Google Analytics, GoPress, CMS, e-mailmarketingplatform, sociale mediakanalen, …) om je te ondersteunen bij jouw projecten en je dagelijks takenpakket.

Wij zorgen voor de nodige ondersteuning:

  • Je krijgt een warm onthaal en de nodige informatie en tools om van jouw stage een succesverhaal te maken.
  • Je wordt begeleid door een stagementor met heel wat jaren ervaring in zijn/haar vakgebied.  
  • Je komt terecht in een dynamische organisatie met maatschappelijk relevante opdracht.

WAT VERWACHTEN WIJ VAN EEN STAGE EN STAGIAIRE?

De stage

Belangrijk: de stagiaire moet zich kunnen engageren voor een voltijdse stageperiode van minstens 3 maanden/12 weken. Gezien de noodzakelijke inwerkingsperiode en opleiding is het anders noch voor De Watergroep, noch voor de stagestudent opportuun.

  • Aangezien stages steeds kaderen binnen een opleiding, vragen we dat er een stagecontract afgesloten wordt tussen de onderwijsinstelling, de student en De Watergroep.
  • De stage-aanvraag sluit aan bij de inhoud van de gevolgde opleiding.
  • De prestaties zijn onbezoldigd. 


De stagiaire

  • Enthousiaste studenten die weten van aanpakken zijn zéér welkom bij ons. 
  • Aan de hand van onderstaande checklist kan je nagaan of je matcht in onze organisatie:
    • Leergierig
    • Gepassioneerd
    • Betrokken
    • Betrouwbaar
    • Teamplayer
    • Met een neus voor initiatief  
  • Daarnaast komen volgende competenties goed van pas:
    • vlotte pen hebben
    • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden hebben (Nederlands is een vereiste, Engels een meerwaarde)
    • ervaring met contentcreatie en copywriting hebben
    • zelfstandig kunnen werken
    • resultaat- en oplossingsgericht kunnen werken
    • snel en accuraat veel informatie kunnen verwerken
    • stressbestendig zijn
    • uitstekende kennis van courante Office 365-toepassingen hebben (PowerPoint, Outlook, Word, Excel)
    • ervaring hebben met SEO, CMS- en/of e-mailmarketingplatform is een grote meerwaarde
    • ervaring hebben met (het beheer) van sociale media en online advertentie is een meerwaarde
    • basiservaring hebben met grafische tools (Photoshop, Canva, InDesign, ...)

Heb je goesting gekregen om een stage bij ons te komen lopen? Stuur een mailtje naar staffing@dewatergroep.be t.a.v. Tine Vandermeersch.

Niet gevonden wat je zocht? Stuur ons een overtuigende motivatiebrief waarin je toelicht in welke opdracht we jouw talent nuttig kunnen inzetten. Wij gaan na of we een stageplaats kunnen bieden die een meerwaarde is voor jouw ontwikkeling.

WAT VERWACHTEN WIJ VAN EEN STAGE EN STAGIAIRE?

De stage

Belangrijk: de stagiaire moet zich kunnen engageren voor een voltijdse stageperiode van minstens 3 maanden/12 weken. Gezien de noodzakelijke inwerkingsperiode en opleiding is het anders noch voor De Watergroep, noch voor de stagestudent opportuun.

  • Aangezien stages steeds kaderen binnen een opleiding, vragen we dat er een stagecontract afgesloten wordt tussen de onderwijsinstelling, de student en De Watergroep.
  • De stage-aanvraag sluit aan bij de inhoud van de gevolgde opleiding.
  • De prestaties zijn onbezoldigd. 


De stagiaire

  • Enthousiaste studenten die weten van aanpakken zijn zéér welkom bij ons. 
  • Aan de hand van onderstaande checklist kan je nagaan of je matcht in onze organisatie:
    • Leergierig
    • Gepassioneerd
    • Betrokken
    • Betrouwbaar
    • Teamplayer
    • Met een neus voor initiatief  
  • Daarnaast komen volgende competenties goed van pas:
    • vlotte pen hebben
    • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden hebben (Nederlands is een vereiste, Engels een meerwaarde)
    • ervaring met contentcreatie en copywriting hebben
    • zelfstandig kunnen werken
    • resultaat- en oplossingsgericht kunnen werken
    • snel en accuraat veel informatie kunnen verwerken
    • stressbestendig zijn
    • uitstekende kennis van courante Office 365-toepassingen hebben (PowerPoint, Outlook, Word, Excel)
    • ervaring hebben met SEO, CMS- en/of e-mailmarketingplatform is een grote meerwaarde
    • ervaring hebben met (het beheer) van sociale media en online advertentie is een meerwaarde
    • basiservaring hebben met grafische tools (Photoshop, Canva, InDesign, ...)

Heb je goesting gekregen om een stage bij ons te komen lopen? Stuur een mailtje naar staffing@dewatergroep.be t.a.v. Tine Vandermeersch.

Niet gevonden wat je zocht? Stuur ons een overtuigende motivatiebrief waarin je toelicht in welke opdracht we jouw talent nuttig kunnen inzetten. Wij gaan na of we een stageplaats kunnen bieden die een meerwaarde is voor jouw ontwikkeling.

Benieuwd naar andere mogelijkheden?

Ga dan terug naar het overzicht en lees meer over de andere studentenjobs bij De Watergroep.